Szukasz kosztów na koniec roku? Nic prostszego !

Szukasz kosztów na koniec roku ?

Zakup samochodu na firmę to niełatwy proces.

Po pierwsze auto musi się podobać.
Po drugie musi być dopasowane do profilu naszej działalności czy użytkownika pojazdu. Takie które nie straci zbyt wiele na wartości, ale powinno być w dobrej cenie.
Przede wszystkim jednak należałoby się zastanowić jaką formę finansowania zastosować.
Gotówka, kredyt, czy leasing ?

Pomożemy znaleźć odpowiedź.

Wielkimi krokami zbliża się koniec roku. Wiele firm szuka w tym czasie wydatków. Zwłaszcza w małych oraz średnich przedsiębiorstwach zaczyna się nerwowe poszukiwanie dodatkowych kosztów uzyskania przychodów, oszczędności czy najkorzystniejszych inwestycji. Jednak niewielu sobie zdaję sprawę, że rozwiązanie jest na wyciągniecie ręki. Ponadto jest wielu przedsiębiorców, którzy nie wiedzą jakie możliwości daje prawo podatkowe. A wystarczy tylko odpowiednia wiedza i porady fachowców.
Inwestowanie środków finansowych bez angażowania kapitału firmy w środek trwały na warunkach dopasowanych do kondycji i potrzeb przedsiębiorstwa jest jednym z najkorzystniejszych rozwiązań. Wybór najczęściej pada na samochód, co jest bardzo słuszną decyzją. W końcu niemalże w każdej firmie pojazd jest jednym z podstawowych narzędzi pracy i niezbędnym elementem naszej działalności gospodarczej.

Co w takim razie zrobić, aby stać się właścicielem dobrego samochodu, a przy okazji zaoszczędzić jak najwięcej ?

Jak wspomnieliśmy rozwiązaniem są : zakup gotówkowy, kredyt, leasing. Rozpatrzmy zatem, co najbardziej się opłaca.

Zakup gotówkowy lub kredyt.

W tym przypadku VAT będzie można odliczyć jednorazowo, kwota netto będzie się amortyzowała zgodnie ze stawkami amortyzacji przedmiotów. Warto nadmienić, że dla nowego samochodu jest to 5 lat, a dla większości maszyn produkcyjnych 7. Jeżeli jest się „małym podatnikiem” czyli takim, który w 2015 roku wartość ze sprzedaży wraz z kwotą należnego VAT, nie przekroczyła 5.092.000 zł to limit jednorazowej amortyzacji wynosi 50 000 EUR rocznie. Jeżeli przedmiot jest droższy, nie można zamortyzować go jednorazowo. Ponadto przy drogich pojazdach są dodatkowe ograniczenia.

Leasing

Każda opłata leasingowa jest naszym kosztem i można od niej odliczyć stawkę VAT niezależnie od jej wysokości oraz wartości przedmiotu. Pierwsza wpłata wynosi od 1 do 45 % wartości przedmiotu leasingu. W IMPET LEASING wynosi już od 1 %. Ale jeżeli szukamy dużego kosztu i decydujemy się na maksymalna wpłatę to jednorazowo możemy zaliczyć w koszty nawet 45 % ceny zakupu.
Umowa musi trwać co najmniej 40 % standardowego czasu amortyzacji, aby ta została zakwalifikowana jako umowa leasingowa. Dla samochodu będzie to zatem 2 lata, a dla maszyn produkcyjnych 3.
Jak widać leasing jest nie tylko korzystniejszą formą finansowania, ale również bardziej elastyczną. Pozwala dopasować harmonogram spłat oraz raty leasingowe na dogodne dla Twojego przedsiębiorstwa, co ma niebagatelny wpływ na rozwój Twojej firmy.
Sztuką jest odnieść sukces bez angażowania swoich środków.
W dzisiejszych czasach liczą się narzędzia, jak jesteśmy postrzegani biznesowo,

Pamiętaj, że koniec roku już za pasem, może warto zastanowić się nad nowym samochodem w firmie ?

Henry Ford
,,Firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniom, nie zginą. Ale kiedy firma przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość i teraz musi tylko produkować – już po niej.”